Дистанційне навчання

 

        Ресурси для дистанційного навчання

 

  1. Quizlet - ресурс для створення флеш-карт та ігор https://quizlet.com/latest
  2. Sli.do сервіс для швидкого опитування   https://app.sli.do/
  3. Створення інтерактивних вправ https://learningapps.org/
  4. Classtime  — ресурс для створення тестів  https://www.classtime.com/uk/
  5. Кahoot - ресурс для створення вікторин https://getka hoot.com 
  6. Quizizz - створюмо ігри, вікторини, тести https://quizizz.com


Програма самореалізації особистості

( комплексна система завдань за поемою М.Вороного «Євшан-зілля»)

 

 


                                                     

150_VORON1                                   

 

 

 

 

Можна  все  на  світі

вибирати , сину,

                                    Вибрати не можна

тільки Батьківщину.

                                                                          В.  Симоненко

 


Юний друже!

Пропоную тобі здійснити цікаву подорож сторінками твору М.Вороного у давноминулі часи та відчути любов героїв твору до рідної землі.

Любов до рідної землі – найпотаємніше почуття людини. І ким би вона не була, багачем чи жебраком, ученим чи хліборобом, - і якою б вона не була – дорослою чи малою, рідна домівка кличе до себе, надзвичайною силою притягує, манить спогадами, тривожно сниться довгими зимовими ночами, відгукується в серці маминою піснею, навіює духмяні запахи квітів дитинства – матіоли й чорнобривців.

Почуття любові до Батьківщини ще більше загострюється, коли знаходишся далеко від неї під час відрядження, подорожі, й переходить у тяжку тугу, коли довгий час доводиться жити на чужині, або стає одвічною ностальгією, коли на Батьківщину вороття нема.

Якщо тебе хвилюють питання, поставлені автором, ще раз уважно прочитай твір і виконай різні завдання, а також вислови своє ставлення до кожного з них.

Бажаю тобі успіху!

 

 

№ за/п

Види завдань

Твоє ставлення

1

Розвиваємо вміння працювати з художнім текстом

 

2

Працюємо з літературною термінологією

 

3

Розвиваємо творчі здібності

 

4

Учимося ораторській майстерності

 

5

Учимося самостійного пошуку інформації з теми

 

6

 

Доводимо свою точку зору

 

 

 

7

Вчимося розгадувати кросворд

 

 

Умовні позначки: !- цікаве, ?- важке, ~- не цікаве

 

 

 

Завдання 1. Розвиваємо вміння працювати з художнім текстом.

Наведи найбільш яскраві приклади висловлювань із твору про рідну землю й заповни таблицю.

 

Хто сказав

Цитата

Моє ставлення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2. Працюємо з літературною термінологією.

Запис у літературні словнички.

·       Лірика – це …

·       Епос – це …

·       Ліро – епічний твір – це …

·       Жанри лро-епічного твору …

·       Поема – це …

 

 

Завдання 3. Розвиваємо творчі здібності.

Створення асоціативного ряду до слова «Батьківщина».


150evshanZILLYA1

 

Б  - батьки, будинок…

А  - аромати, асоціації…
Т  -
тепло, турбота, тато…
Ь  -
хата, родина…
К  -
краса, калина…
І   -
пам
ять, природа…
В  -
вірність, вічність…
Щ –
щирість, щастя…
И  -
стежина, любов…
Н  -
надія, ніжність…
А  -
бабуся …


 

 

 

Завдання 4. Учимося ораторській майстерності.

-        Як ви розумієте вислів із твору: « Там, де пустка замість серця, порятунку вже не буде!»?

-         

 

 

Завдання 5. Учимося самостійного пошуку інформації з теми.

Створи хронологічну картину історичного часу, зображеного в поемі М.Вороного «Євшан-зілля».Поміркуй, яку роль відіграє історичний фон у поемі для розуміння ідеї твору.

 

 

150_mistoVolodymyra

 

Завдання 6. Доводимо свою точку зору.

Довести, що «Євшан-зілля»- ліро-епічна поема.

 

Завдання 7. Вчимося розгадувати кросворд.

1. Що слугувало М.Вороному історичною основою для написання поеми «Євшан-зілля»? (літопис)

2. Хто був князем, коли відбувалися події, описані в творі? (Мономах)

3. Які художні засоби використав поет для змалювання краси степу: «рідний, широкий, вільний, пишнобарвний, квітчастий»? (епітети)

4. Євшан-зілля- це... історичної пам,яті народу (символ)

5. Почуття любові до рідного краю, болю за його гірку долю, готовність служити його інтересам- це...(патріотизм).

     У виділеному рядку утвориться назва жанру «Євшан-зілля»

 

                 

1

 

 

 

П

 

 

 

 

2

О

 

 

 

 

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

М

 

 

 

 

5

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Юний друже!

Ти закінчив виконання всіх завдань. Вітаю! Сподіваюся, що тобі було цікаво. Пропоную перевірити себе за тестовими завданнями.

Бажаю успіху!

150evshanZILLYA3

 

Перевір себе

Тести за творчістю М Вороного та поемою «Євшан-зілля»

 

150evshanZILLYA2

 

   І. Обери одну правильну відповідь. ( 6 по 0,5 балів =    3 бали )

1. У якому місті перебував ханський син, потрапивши у полон?

А Новгороді

Б Суздалі

В Москві

Г Києві

2. Через що князь вирішив залишити хлопця при собі?

А Зважив на вроду ханського сина

Б Любив малих дітей

В Намагався довести власну повагу до половецького хана

Г Хотів отримати викуп за дитину

3. Кого просив хан піти «у землю Руську» на пошуки сина?

А Дипломата

Б Старця

В Свого брата

Г Гудця

4. Що допомогло юнаку згадати про рідні половецькі степи?

А Пісня половецька

Б Умови хана

В Відчуття пахощів євшан-зілля

Г Хустка матері

5. Наприкінці твору М. Вороний звертається до

А Молоді

Б Юнака

В України

Г Полонених

6. За жанровою спрямованістю «Євшан-зілля» М. Вороного

А Історична повість

Б Ліро-епічний твір

В Соціальне оповідання

Г Історичний роман

 

  ІІ. Установи відповідність. ( 3 по 0,5 балів = 1,5 балів )

1.Зажурився, засмутився…                      А Київський князь

Вдень не їсть, а серед ночі

Плаче, бідний та зітхає,                           Б Половецький хан

Сну не знають його очі

 

2. І з грудей своїх знімає                            В Ханський син

Той євшан, чарівне зілля,

І понюхать юнакові

Подає оте бадилля                                    Г Гудець

 

3. Краще в ріднім краї милім

Полягти кістьми, сконати,

Ніж в землі чужій, ворожій

В славі й шані пробувати!

 

 

 

ІІІ. Установи відповідність. ( 3 по 0,5 балів = 1,5 балів )

1.    Лірика                                                А повість

2.    Епос                                                   Б комедія

3.    Драма                                                В поема

                                                               Г гімн

 

І\/. Установи послідовність. ( 4 по 0,5 балів = 2 бали )

        А Гудець у Києві

        Б Повернення ханського сина на батьківщину

        В Ханський син у неволі

        Г Прохання хана до гудця

\/. Допиши правильну відповідь.  ( 4 бали )

1.    Поема «Євшан-зілля» написана у … році.

2.    За жанровою спрямованістю «Євшан-зілля» - це …

3.    Рослину Євшан-зілля у народі вважають символом ….

4.    Віршована форма та яскраві події – це ознака …. твору.

 

 

Відповіді до завдань:

 

І. 1 – Г                  ІІ. 1 – Б            ІІІ. 1 – Г           І\/.  1 - В

    2 – А                      2 – Г                   2 – А                  2 - Г

    3 – Г                      3 – В                  3 – Б                   3 - А

    4 – В                                                                           4 - Б

    5 – В

    6 - Б

 

 

\/. 1. 1889

    2. ліро-епічна поема

    3. памяті про рідну землю, оберегом від злих сил

    4. ліро-епічного

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий