Ресурси для дистанційного навчання
- Quizlet - ресурс для створення флеш-карт та ігор https://quizlet.com/latest
- Sli.do сервіс для швидкого опитування https://app.sli.do/
- Створення інтерактивних вправ https://learningapps.org/
- Classtime — ресурс для створення тестів https://www.classtime.com/uk/
- Кahoot - ресурс для створення вікторин https://getka hoot.com
- Quizizz - створюмо ігри, вікторини, тести https://quizizz.com
Програма
самореалізації особистості
(
комплексна система завдань за поемою М.Вороного «Євшан-зілля»)
Можна все
на світі
вибирати , сину,
Вибрати не
можна
тільки Батьківщину.
В. Симоненко
Юний друже!
Пропоную тобі здійснити цікаву
подорож сторінками твору М.Вороного у давноминулі часи та відчути любов героїв
твору до рідної землі.
Любов до рідної землі –
найпотаємніше почуття людини. І ким би вона не була, багачем чи жебраком,
ученим чи хліборобом, - і якою б вона не була – дорослою чи малою, рідна
домівка кличе до себе, надзвичайною силою притягує, манить спогадами, тривожно
сниться довгими зимовими ночами, відгукується в серці маминою піснею, навіює
духмяні запахи квітів дитинства – матіоли й чорнобривців.
Почуття любові до
Батьківщини ще більше загострюється, коли знаходишся далеко від неї під час
відрядження, подорожі, й переходить у тяжку тугу, коли довгий час доводиться
жити на чужині, або стає одвічною ностальгією, коли на Батьківщину вороття
нема.
Якщо тебе хвилюють
питання, поставлені автором, ще раз уважно прочитай твір і виконай різні
завдання, а також вислови своє ставлення до кожного з них.
Бажаю тобі успіху!
№ за/п |
Види завдань |
Твоє ставлення |
1 |
Розвиваємо вміння працювати з художнім текстом |
|
2 |
Працюємо з літературною термінологією |
|
3 |
Розвиваємо творчі здібності |
|
4 |
Учимося ораторській майстерності |
|
5 |
Учимося самостійного пошуку інформації з теми |
|
6 |
Доводимо свою точку зору |
|
7 |
Вчимося розгадувати кросворд |
|
Умовні позначки: !- цікаве, ?- важке, ~- не цікаве
Завдання 1. Розвиваємо
вміння працювати з художнім текстом.
Наведи найбільш яскраві приклади
висловлювань із твору про рідну землю й заповни таблицю.
Хто сказав |
Цитата |
Моє ставлення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 2. Працюємо з
літературною термінологією.
Запис у
літературні словнички.
· Лірика – це …
· Епос – це …
· Ліро – епічний твір – це
…
· Жанри лро-епічного твору
…
· Поема – це …
Завдання 3. Розвиваємо
творчі здібності.
Створення
асоціативного ряду до слова «Батьківщина».
Б - батьки, будинок…
А
- аромати, асоціації…
Т - тепло,
турбота, тато…
Ь - хата,
родина…
К - краса,
калина…
І - пам’ять, природа…
В - вірність,
вічність…
Щ – щирість, щастя…
И - стежина,
любов…
Н - надія,
ніжність…
А - бабуся
…
Завдання 4. Учимося
ораторській майстерності.
-
Як ви розумієте вислів із твору: « Там, де пустка замість серця, порятунку вже не буде!»?
-
Завдання 5. Учимося
самостійного пошуку інформації з теми.
Створи хронологічну картину
історичного часу, зображеного в поемі М.Вороного «Євшан-зілля».Поміркуй, яку
роль відіграє історичний фон у поемі для розуміння ідеї твору.
Завдання 6. Доводимо
свою точку зору.
Довести,
що «Євшан-зілля»- ліро-епічна поема.
Завдання 7. Вчимося
розгадувати кросворд.
1. Що слугувало М.Вороному історичною основою для
написання поеми «Євшан-зілля»? (літопис)
2. Хто був князем, коли відбувалися події, описані
в творі? (Мономах)
3. Які художні засоби використав поет для
змалювання краси степу: «рідний, широкий, вільний, пишнобарвний, квітчастий»?
(епітети)
4. Євшан-зілля- це... історичної пам,яті народу
(символ)
5. Почуття любові до рідного краю, болю за його
гірку долю, готовність служити його інтересам- це...(патріотизм).
У
виділеному рядку утвориться назва жанру «Євшан-зілля»
1 |
|
|
|
П |
|
|
|
||||||
|
2 |
О |
|
|
|
|
|
|
|
||||
Е |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
4 |
|
М |
|
|
|
|
||||||
5 |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Юний друже!
Ти закінчив виконання всіх
завдань. Вітаю! Сподіваюся, що тобі було цікаво. Пропоную перевірити себе за
тестовими завданнями.
Бажаю успіху!
Перевір себе
Тести за творчістю М Вороного та поемою
«Євшан-зілля»
І. Обери одну правильну відповідь. ( 6 по 0,5 балів = 3 бали )
1. У якому місті перебував ханський син, потрапивши у
полон?
А Новгороді
Б Суздалі
В Москві
Г Києві
2. Через що князь вирішив залишити хлопця при собі?
А Зважив на вроду ханського сина
Б Любив малих дітей
В Намагався довести власну повагу до половецького
хана
Г Хотів отримати викуп за дитину
3. Кого просив хан піти «у землю Руську» на пошуки сина?
А Дипломата
Б Старця
В Свого брата
Г Гудця
4. Що допомогло юнаку згадати про рідні половецькі степи?
А Пісня половецька
Б Умови хана
В Відчуття пахощів євшан-зілля
Г Хустка матері
5. Наприкінці твору М. Вороний звертається до
А Молоді
Б Юнака
В України
Г Полонених
6. За жанровою спрямованістю «Євшан-зілля» М. Вороного
А Історична повість
Б Ліро-епічний твір
В Соціальне оповідання
Г Історичний роман
ІІ. Установи відповідність. ( 3 по 0,5 балів = 1,5
балів )
1.Зажурився,
засмутився… А
Київський князь
Вдень не їсть, а серед
ночі
Плаче, бідний та зітхає, Б Половецький хан
Сну не знають його очі
2. І з
грудей своїх знімає В
Ханський син
Той євшан, чарівне зілля,
І понюхать юнакові
Подає оте бадилля Г Гудець
3. Краще в ріднім краї
милім
Полягти кістьми, сконати,
Ніж в землі чужій,
ворожій
В славі й шані пробувати!
ІІІ. Установи відповідність. ( 3 по 0,5 балів = 1,5 балів )
1. Лірика А
повість
2. Епос Б
комедія
3. Драма В
поема
Г
гімн
І\/. Установи послідовність. ( 4 по 0,5 балів = 2 бали )
А
Гудець у Києві
Б Повернення
ханського сина на батьківщину
В
Ханський син у неволі
Г
Прохання хана до гудця
\/. Допиши правильну відповідь. ( 4 бали )
1. Поема «Євшан-зілля»
написана у … році.
2. За жанровою спрямованістю
«Євшан-зілля» - це …
3. Рослину Євшан-зілля у
народі вважають символом ….
4. Віршована форма та
яскраві події – це ознака …. твору.
Відповіді до завдань:
І. 1 – Г ІІ. 1 – Б ІІІ. 1 – Г І\/.
1 - В
2 – А 2 – Г 2 – А 2 - Г
3
– Г 3 – В 3 – Б 3 - А
4
– В 4 - Б
5
– В
6
- Б
\/. 1. 1889
2.
ліро-епічна поема
3. пам’яті про рідну землю, оберегом від злих сил
4.
ліро-епічного